onsdag, 12 november 2025 15:30

Politirazzia mot fiskemottak

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)

Onsdag morgen aksjonerte politiet mot et fiskemottak på Helgelandskysten etter mistanke om brudd på havressursloven.

– Politiet hadde bistand fra Fiskeridirektoratet. To personer ble pågrepet og siktet etter havressursloven paragraf 62, jamfør paragraf 39, som omhandler lovbrudd i forbindelse med mottak og veiing av fisk, skriver Nordland politidistrikt i en pressemelding.

Etterforskningen dreier seg om mulig manipulering av en vekt på mottaket, som kan ha resultert i utstedelse av uriktige sluttsedler. De to pågrepne er tatt inn til avhør, men vil ikke bli fremstilt for varetektsfengsling.

– Aksjonen var planlagt og koordinert etter anmeldelse fra Fiskeridirektoratet, som hadde grunn til å tro at det forekom lovbrudd knyttet til feilrapportering og underrapportering av fisk på sluttseddel, skriver politiet.

Det ble gjort beslag i ulikt IKT-utstyr, samt en del dokumenter.

NTB

Andre saker å lese

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

23-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

Flere av de norske VM-stjernene var usikre på det virale norske rofenomenet, men i natt omfavnet de det etter den dramatiske seieren.

Les mer i RingeriksAvisa

Fotball 2. divisjon menn søndag avdeling 2, tabell

22-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Hønefoss holder seg godt oppe i den øverste delen av tabellen.

Les mer i RingeriksAvisa

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

22-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

Ståle Solbakken og Norge møter Senegal i VM på et tilnærmet fullsatt stadion i New Jersey natt til tirsdag, foran landslagets største publikum siden 1957.

Les mer i RingeriksAvisa

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

22-06-2026 Reiseliv Pressemelding - avatar Pressemelding

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

Vi spiser mer, sover lenger og blir mer spontane. Men to ting tviholder vi på: knekkebrød og klaging. Det viser en ny landsdekkende undersøkelse gjennomført av Apollo.

Les mer i RingeriksAvisa